Daca te pricepi la google-it, cu siguranta vei gasi in cateva minute modele de CV-uri si mii de sfaturi care sa te ajute sa-ti scrii un CV decent, care sa sintetizeze ceea ce este important despre tine pentru un potential angajator. 
Dar, pare-se ca nici asa, foarte multi nu reusesc sa puna cap la cap, intr-o forma cat de cat structurata, povestea vietii lor profesionale.
Uite asa, am hotarat sa incepem un “foileton” despre “cum sa…” pentru cei carora li se pare atat de greu sa-si insire pe hartie ispravile sau nu stiu cum sa le povesteasca intr-o intalnire de angajare.

Sa pornim cu pasi de pitic: 

1. Incepi si strangi sau notezi orice informatie care ti se pare importanta despre tine: diplome, cursuri, proiecte la care ai participat, rezultate tangibile pe care le-ai obtinut (ex. daca ai facut un site, scrie adresa; daca ai implementat vreun sistem, noteaza in ce a constat implicarea ta si cum s-a finalizat; daca ai facut vreun proiect deosebit, scrie despre ce e vorba).
Le poti scrie dupa cum vrei tu, ordinea e aleatorie si rectific, scrie orice informatie, pentru a evita eliminarea lucrurilor importante pentru ca nu ti se par relevante (tie ti se par nesemnificative, dar pot conta pentru cel care citeste CV-ul!)

2. Alege un format de CV (le gasesti cam peste tot pe internet) cu care sa te simti confortabil, incepe cu unul mai simplu, daca esti la primul CV. Poti incerca modelul european – il gasesti aici (are inclusiv explicatii de completare). Daca angajatorul nu cere neaparat formatul acesta, creaza-ti tu un format in care sa pastrezi totusi rubricile esentiale (experienta, educatie, date personale, abilitati si competente specifice). 

3. Fill in the blanks! Acum introdu cu grija datele despre tine in formatul ales. Aici sunt mai multe lucruri de spus:

  • Daca experienta nu este punctul tau forte, schimba ordinea si pune accentul pe studii, stagii de pregatire, etc si viceversa.
  • Cand trebuie sa faci referire la experienta, scrie propozitii scurte si concise privind principalele responsabilitati.
  • Daca ai motive sa te lauzi, scrie la finalul fiecarui post, principalele realizari (de ex. cresterea vanzarilor cu x%, angajarea si pregatirea a “y” specialisti/tineri manageri etc., implementarea sistemului “z” in timpul previzionat si bugetul stabilit).
  • Noteaza si cursurile, conferintele si workshopurile la care ai participat (fara sa spui neaparat unde s-au desfasurat!!!! – daca citeste cineva “curs de customer service la Hotel International din Sinaia” va intelege exact ce ai retinut din cursul respectiv:)). Relevante sunt tema cursului, organizatorul/trainerul daca este unul cunoscut si data desfasurarii.
  • La abilitati, fii cat mai realist si corect in apreciere. Daca vei cosmetiza exagerat, se va interpreta ca minciuna si vei avea de pierdut. 

4. Detaliile fac diferenta!
Dupa ce ai scris tot ce aveai de scris despre tine, verifica!

  • CV-ul nu trebuie sa fie foarte lung (2 pagini este mai mult decat suficient, asa ca daca ai mai mult, taie).
  • CV-ul trebuie sa fie relevant pentru postul pentru care aplici si pentru compania la care vrei sa lucrezi (sintetizeaza si pune accentul pe lucrurile care au legatura cu aplicatia ta si scade ponderea experientelor nerelevante, gandeste-te la ce ar trezi interesul celui care citeste CV si puncteaza). Ei bine da, trebuie sa-ti verifici si sa-ti adaptezi CV-ul de fiecare data cand il trimiti in lume!
  • CV-ul trebuie scris corect. (daca nici macar nu ai verificat eventualele greseli de scriere sau gramaticale, spelling daca e intr-o limba straina, cum te va crede cineva ca esti o persoana atenta la detalii, minutioasa sau organizata?!?).
  • Daca nu esti constrans de un format anume, personalizeaza-ti CV-ul (estetica este esentiala daca lucrezi in marketing, advertising etc).
  • Primele paragrafe trebuie sa fie impecabile si sa spuna ceva despre tine, asa ca verifica de mai multe ori ce si cum ai scris. (aici ai sansa sa atragi atentia). Poti adauga o sinteza a expertizei tale (expertise en pilotage des projets divers; developement, animation et gestion des programmes de formation) sau principalele calitati (excellent communicator, multitasking ability, stress resistant, solution oriented). 

5. Citeste si da mai departe! Roaga-ti prietenii sa citeasca CV-ul si sa-si spuna parerea. Iti pot scapa lucruri si cel mai bine te poti vedea prin ochii lor!

Succes in redactare si continuam cu scrisoarea de intentie! 

Leave a Reply